Розділ 1.Анімалістика. Пейзаж.
Урок 3.
6 клас
Тема. Пейзаж в техніці акварель та за допомогою програми Photosop.
Мета. Навчити учнів правильно розміщувати лінію горизонту
на пейзажі,
створювати настрій літнього пейзажу
за допомогою техніки «акварель»
та за допомогою програми Photoshop;
залучити учнів до системного пізнання, опанування техніками та прийомами
образного виявлення як художньої основи для особистого самовираження;
ознайомити із зразками світового та
національного мистецтва з творчим переосмисленням і використанням власного
досвіду в практичній творчій діяльності ; розвивати навички сприйняття
образного мислення, асоціативної
пам’яті, уяви, фантазії; сприяти розвитку чуттєво-емоційного та
естетичного сприймання світу, вміння виділяти основне в явищах і формах;
формувати естетичне ставлення до навколишнього світу: формувати спостережливість, уміння бачити і відчувати красу природи.
Тип уроку: інтегрований(образотворче
мистецтво і інформатика).
Форма уроку: урок-дослід
Техніка виконання: акварельний живопис, робота в Fhotoshop.
Методи
уроку:
репродуктивний, ілюстративно-демонстраційний, евристичний.
Терміни і поняття: жанр ОМ, живопис, пейзаж, лінія горизонту, повітряна та лінійна
перспектива, Fhotoshop.
Обладнання:
для вчителя – комп’ютер,
проектор;
для
учнів – альбом, простий олівець,
гумка, акварельні та гуашеві фарби, пензлі, палітра, склянка з водою,
комп’ютери.
Візуальний ряд:презентація «Пейзаж. Історія пейзажу», дитячі літні пейзажі,
виконані в техніці живопису, музичний супровід Вівальді «Пори року»
Міжпредметні зв’язки: музичне мистецтво, інформатика
Хід
уроку.
Я почув лемент, що пройняв Усесвіт…
Я писав хмари кольору крові, цей колір був як
лемент…
Едвард
Мунк - норвезький художник.
І. Організаційний момент.
- вітання вчителів з учнями.
- присутність та готовність учнів до уроку.
- створення емоційного настрою(технологія «Зіпсований телефон»- побажання
вчителя учні передають один одному)
ІІ. Актуалізація опорних
знань і вмінь.
- Які ви знаєте жанри живопису?(створення асоціативного куща на дошці).
Жанри живопису на картках на дошці (портрет, пейзаж, натюрморт, побутовий,
історичний, детальний, міфологічний, релігійний,
анімалістичний , графіка, мозаїка(це лишні які треба відкинути)
Гра «Відгадай»
Якщо бачиш на картині
Склянку чаю на столі,
Чи компот в склянім графині,
Чи троянду в кришталі,
Може, й керамічну вазу,
Або грушку, або торт,
Навіть все оце відразу,
Знай, що це є – натюрморт.
Якщо бачиш, що з картини
Жінка дивиться на вас,
Чи мужчина у камзолі,
Чи моряк, чи верхолаз,
Може, учень-першокласник,
Що трима в руках букет,
Знайте, діти, ця картина
Називається-портрет.
Якщо бачиш на картині
Намальована ріка,
Чи ялинка в білій шубці,
Чи на полі два бика,
Може, навіть, на узліссі
Побудований шалаш,
Звісно ж, ця картина зветься
Не інакше як –пейзаж.
ІІІ. Повідомлення теми та
мети уроку.
Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо працювати з таким жанром як пейзаж. Ми
пригадаємо види пейзажу, види перспективи, зокрема зупинимось на повітряній
перспективі.
А на практичній частині нашого уроку
ми намалюємо основу літнього пейзажу за допомогою акварелі та комп’ютерної
програми Fhotoshop.
ІV.Вивчення нового матеріалу.
Пояснення вчителя образотворчого
мистецтва
(супроводжується слайдовою презентацією)
Пейзаж у перекладі з французької означає країна, місцевість. Пейзаж
належить до найулюбленіших жанрів мистецтва. Природа, поза якою не може
існувати людина, допомагає нам зрозуміти і осмислити дійсність і самих себе.
Пейзаж для художника-не фотографічне зображення побаченого, а можливість
передати своє ставлення, настрій, враження. Зверніть увагу на слова на дошці.
Так розповів норвезький художник Едвард Мунк про свою вечірню прогулянку. Сонце
сідало, художник почувався втомленим і хворим. Йому здалося, що хмари
почервоніли і колір перетворився на звук. Наскільки часто не тільки в
образотворчому мистецтві, але й в літературі та музиці, ми зустрічаємося з
образами природи, що допомагають нам зрозуміти сенс подій, що відбуваються,
характери героїв?
Зміст пейзажного образу завжди визначався епохою, пануючим художнім
напрямком , індивідуальністю конкретного майстра і, звісно, рівнем пізнання
навколишньої дійсності, адже пейзажний живопис лише в 18 ст. став самостійним
об’єктом художньої творчості.
Організація сприйняття творів мистецтва( за допомогою мультимедійної
презентації).
- Ми з вами зробили віртуальну подорож по історії розвитку пейзажу. Але все
не стоїть на місці. Наше життя все більше заполонили сучасні технології. Ми з
вами зараз старим перевіреним способом намалюємо простий літній пейзаж, а потім
ви все це спробуєте повторити за допомогою комп’ютерної програми Fhotoshop з вчителем
інформатики.
V. Практична робота.
Малювання пейзажу в техніці «акварель».
Інструктаж.
·
Нанести лінію горизонту.
·
Промалювати ясне сонячне
небо.
·
Сонце в ясну погоду, яке
тільки підсвічує горизонт.
·
Зображуємо степову траву.
·
За бажанням можна добавити
одне або кілька дерев.
І з цим завданням ви повинні впоратися за той час,
поки звучатиме музика на тему природи(«Пори року» Вівальді.)
- Учитель контролює та коректує роботу учнів.
VI.Вивчення нового матеріалу (вчитель інформатики).
ПЛАН ПОВІДОМЛЕННЯ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ
·
Про програму Fhotoshop.
·
Можливості програми Fhotoshop.
·
Основні принципи роботи.
(при поясненні вчитель частково використовує
проектор).
VII.Практична робота (вчитель інформатики)
Створення пейзажу за допомогою програми Fhotoshop. Учні працюють за
комп’ютером, вчитель порядок роботи демонструє за допомогою проектора.
VIII. Підбиття підсумків
уроку.
Слово вчителя
Простеживши історію розвитку пейзажу як жанру образотворчого мистецтва,
легко помітити, що він відбиває весь спектр етичних і естетичних ідеалів,
філософських концепцій та, відповідно, світ людських почуттів. Пейзажний
живопис збагачує наше сприйняття природи досвідом
художнього бачення.
·
Рефлексія.
На уроці
образотворчого мистецтва сьогодні я:
Дізнався……..
Зрозумів…….
Навчився……
Найбільший мій успіх – це……
Найбільші труднощі я відчув…….
Я не вмів, а тепер вмію………
Я змінився………..
·
Виставлення оцінок і
їх аргументація.
Рефлексія. «Дерево
творчості»
Коли урок закінчився, учні прикріплюють на дереві листя, квіти, плоди.
·
Плоди - урок пройшов плідно, цікаво;
·
Квітка – непогано;
·
Зелений листочок - щось було, звичайно, а взагалі ні те ні се;
·
Жовтий листочок - все
ні до чого.
Домашнє завдання. Принести:альбом, фарби, графічні матеріали. Спостереження за вулицею, на
якій проживаєте.
Немає коментарів:
Дописати коментар